Jak rozliczać koszty zużytej wody?

Projekty uchwał i innych decyzji oraz ich zakres temetyczny
Wiadomość
Autor
Janusz Gdański
.
.
Posty: 853
Rejestracja: 11-07-2006, 13:35

Jak rozliczać koszty zużytej wody?

#1 Post autor: Janusz Gdański » 01-07-2007, 07:36

Czy ktoś opracował i zechciałby zaprezentować zasady rozliczania zużytej wody w przypadku, gdy w nieruchomości, w której jest wspólnota mieszkaniowa, niektóre tylko lokale są wyposażone w wodomierze a w ogólnodostępnej pralni jest zawór czerpalny (z wodomierzem lub bez)? Temat budzi wiele kontrowersji i emocji.

Janusz Gdański
.
.
Posty: 853
Rejestracja: 11-07-2006, 13:35

Odp.: Jak rozliczać koszty zużytej wody?

#2 Post autor: Janusz Gdański » 01-07-2007, 13:33

Interesujące, ale skąd ryczałt 5m? Czy ilości mieszkańców lokalu nie bierzecie pod uwagę? Ja się spotkałem także z takim rozliczeniem: licznik główny minus suma wskazń liczników w lokalach (nie wszędzie są wodomierze) - różnicą obciąża się proporcjonalnie tych, którzy nie maja licznikow, do ilości mieszkańców w lokalu. To też złe, ale czy gorszę niż to, co stosujecie?

jarojk
.
.
Posty: 177
Rejestracja: 15-03-2006, 22:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Odp.: Jak rozliczać koszty zużytej wody?

#3 Post autor: jarojk » 01-07-2007, 19:08

wydaje mi sie ze glown problem z roczliczeniem z opisu pana janusza istnieje tylko w przypadku tego kranu w pralni - jak jego rozliczac - rozliczenie wg licznikow a dla nieopomiarowanej reszty podzial wszystkiego jest dobry jak nie ma ogolnodostepnych zrodel wody, my mamy takie jedno jest w pomieszczeniu ktore udostepnilismy firmie sprzatajacej, na poczatku pokrywalismy ten licznik z kosztow obslugi czesci wspolnej ( z tego samego koszyka co pokrywa sie np swiatlo na klatce schodowej) ale w zwiazku z tym ze w tym naszym pomieszczeniu firma urzadzila sobie baze wypadowo dla wszystkich swoich sprzataczek, i biora wode od nas na sprzatanie wszystkich okolicznych posesji stwierdzilismy ze nie ma tak dobrze i sprzataczka ma limit wody, mamy dwie klatki schodowe 4kondygnacje - stwierdzilismy ze 200 litrow na tydzien - jedno mycie w tygodniu- jest w zupelnosci wystarczajace a ew nadwyzke ponad to bedziemy sobie potracac z oplaty dla firmy sprzatajacej (na liczniku tym wyszlo nam jak nie bylo tego ograniczenia 300 litrow - ale dziennie !!!)

aaadam

Odp.: Jak rozliczać koszty zużytej wody?

#4 Post autor: aaadam » 01-07-2007, 19:21

Nie prościej założyć podlicznik w pomieszczeniu sprzątaczek??

W przypadku, który opisujesz wyznaczyliście limit 200 litrów i jeśli ktoś kradnie wodę to i tak zapłaci za to WM. Jestem w 100% przeciwnikiem jakichkolwiek ryczałtów. Co da się opomiarować to da się rozliczyć, jeśli nie jest opomiarowane = każdy może kombinować.

jarojk
.
.
Posty: 177
Rejestracja: 15-03-2006, 22:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Odp.: Jak rozliczać koszty zużytej wody?

#5 Post autor: jarojk » 01-07-2007, 19:54

Nie prościej założyć podlicznik w pomieszczeniu sprzątaczek??

aaadamie - czytanie ze zrozumieniem ;-)
w moim poście jest
na poczatku pokrywalismy ten licznik

;-) - licznik od samego poczatku tam jest
w zupelnosci sie zgadzam ze nalezy wszystko najlepiej opomiarowac, ale niestety nie można nikogo do tego zmusic ;-( mamy takie 2,3 mieszkania ktorych wlasciciele nie chca sie opomiarowac - bo po co ??

QraBrat
.
.
Posty: 42
Rejestracja: 08-03-2007, 15:00
Lokalizacja: skątowni

Odp.: Jak rozliczać koszty zużytej wody?

#6 Post autor: QraBrat » 02-07-2007, 08:45

W mojej wspolnocie nie ma żadnego "pozamieszkaniowego" wodomierza. Wszystkie lokale są opomiarowane. Wodomierze były zakładane ponad 10 lat temu. Niedawno wymieniliśmy posiadane wodomierze na klasy C i przyjeliśmy regulamin rozliczania wody. Główne punkty to:
1. Właściciel, który nie wyrazi zgody na wymianę wodomierza jest obciążany róznicą pomiędzy sumą wodomierzy lokalowych a wskazaniem głównego. Rozliczenie jest dokonywane co pół roku. Kontrole przeprowadza zarządca. Jeśli takich jest więcej, to proporcjonalnie do ilości zamieszkałych osób.
2. Jeżeli wymieniono wszystkie wodomierze, a któryś z właścicieli nie wpuści do lokalu celem dokonania odczytu, pomimo, że jest powiadomiony o planowanym odczycie, odbywa się rozliczenie jak w punkcie 1.
3. W przypadku gdy wszystko jest odczytane prawidłowo, a występują różnice, rozlicza się je w stosunku do ilośći zamieszkałych osób w lokalu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uchwały, regulaminy, statuty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości