Podatek od FR
Podatek od FR
Witam. Moje pytanie dotyczy obowiązków podatkowych małej wspólnoty mieszkaniowej. Utworzyliśmy fundusz remontowy i od początku 2010 roku zbieramy pieniądze na koncie bankowym. Na razie tylko je zbieramy i nic nie wydajemy bo planujemy większą inwestycję w niedalekiej przyszłości, uzależnioną od ilości uzbieranych środków. Czy w tej sytuacji mamy jakieś zobowiązania podatkowe?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: podatek od FR
Od samego funduszu nie, ale pewnie macie jakieś odsetki bankowe od zgromadzonych pieniędzy i te odsetki już są opodatkowane.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: podatek od FR
Fundusz remontowy utworzyliśmy w styczniu ubiegłego roku, zbieramy po 150zł miesięcznie. Wspólnota składa się z 4 współwłaścicieli i na koniec 2010 roku zgromadzono 7200zł.
Jak więc mamy się rozliczyć z fiskusem i w jakiej postaci oraz w jakim terminie ma to być zrobione?
Jak więc mamy się rozliczyć z fiskusem i w jakiej postaci oraz w jakim terminie ma to być zrobione?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: podatek od FR
Nie macie żadnych wydatków? Np. koszt prowadzenia rachunku bankowego, koszty przeglądów, sprzątania? Czy oprócz wpłat właścicieli macie jakieś inne przychody? Czy tylko na FR wpłacacie ?
Czy macie REGON i NIP?
Wspólnota ma obowiązek złożenia deklaracji CIT 8 i CIT 8/0 do dnia 31 marca 2011.
Czy macie REGON i NIP?
Wspólnota ma obowiązek złożenia deklaracji CIT 8 i CIT 8/0 do dnia 31 marca 2011.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: podatek od FR
Nie mamy żadnych kosztów, rachunek jest bezpłatny, koszty będą dopiero, gdy pojawia się wypłaty z rachunku lub przelewy. Na razie na rachunku widnieją jedynie nasze wpłaty.
Nie zrobiliśmy dotychczas żadnych przeglądów (opisuję ten problem w innym wątku:
http://wspolnota.net.pl/viewtopic.php?t=5901).
Opłaty za wywóz śmieci, wodę i kanalizację, energie elektryczną, każdy z współwłaścicieli opłaca sam.
Żadnych innych przychodów też nie mamy oprócz wspomnianych wpłat na FR.
Oczywiście mamy REGON i NIP, ale obawiam się, że zrobiliśmy błąd decydując się na samodzielne, wspólne administrowanie naszą wspólnotą, co przy zaistniałych problemach z dogadaniem się w podstawowych kwestiach (patrz w/w link i pozostałe moje wątki) oraz zupełnym braku wiedzy na tematy księgowości, podatków i spraw technicznych dyskwalifikuje nas w tej kwestii. Uważam, że powinniśmy oddać zarządzanie w ręce fachowca, ale obawiam się braku zgody pozostałych współwłaścicieli. Uważają oni, że jakoś tam będzie i szkoda wydawać te 200zł co miesiąc na obsługę wspólnoty, tym bardziej, że ich zdaniem nie ma czym zarządzać, skoro podstawowe sprawy - indywidualne opłaty regulujemy sami. Mimo wszystko nadal funkcjonujemy w małej wspólnocie, w budynku bez przeglądów technicznych, bez inwentaryzacji i wśród osób ignorujących oczywiste uwarunkowania prawne.
Nie zrobiliśmy dotychczas żadnych przeglądów (opisuję ten problem w innym wątku:
http://wspolnota.net.pl/viewtopic.php?t=5901).
Opłaty za wywóz śmieci, wodę i kanalizację, energie elektryczną, każdy z współwłaścicieli opłaca sam.
Żadnych innych przychodów też nie mamy oprócz wspomnianych wpłat na FR.
Oczywiście mamy REGON i NIP, ale obawiam się, że zrobiliśmy błąd decydując się na samodzielne, wspólne administrowanie naszą wspólnotą, co przy zaistniałych problemach z dogadaniem się w podstawowych kwestiach (patrz w/w link i pozostałe moje wątki) oraz zupełnym braku wiedzy na tematy księgowości, podatków i spraw technicznych dyskwalifikuje nas w tej kwestii. Uważam, że powinniśmy oddać zarządzanie w ręce fachowca, ale obawiam się braku zgody pozostałych współwłaścicieli. Uważają oni, że jakoś tam będzie i szkoda wydawać te 200zł co miesiąc na obsługę wspólnoty, tym bardziej, że ich zdaniem nie ma czym zarządzać, skoro podstawowe sprawy - indywidualne opłaty regulujemy sami. Mimo wszystko nadal funkcjonujemy w małej wspólnocie, w budynku bez przeglądów technicznych, bez inwentaryzacji i wśród osób ignorujących oczywiste uwarunkowania prawne.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: podatek od FR
Ktoś CIT 8 i CIT 8/0 za 2010 musi złożyć.
W skarbówce są gotowe formularze.
Albo można ściągnąć z sieci.
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const ... 1&id=27764
http://www.wspolnota.net.pl/viewtopic.php?t=3991
Każdy, kto radzi sobie z własnym PIT-em nie będzie miał problemów z CIT 8.
I co to za księgowość: 4 wpłaty miesięcznie i prawie brak wydatków?
Problemem jest dogadanie się w innych sprawach: sprzątanie, przeglądy , ubezpieczenie. Ale może i do tego kiedyś właściciele dojrzeją.
W skarbówce są gotowe formularze.
Albo można ściągnąć z sieci.
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const ... 1&id=27764
I bez ubezpieczenia pewnie..... Z własnego doświadczenia wiem, że na ubezpieczenie pieniądze muszą się znaleźć. Przeczytaj ten wątekalex51 pisze:Mimo wszystko nadal funkcjonujemy w małej wspólnocie, w budynku bez przeglądów technicznych, bez inwentaryzacji i wśród osób ignorujących oczywiste uwarunkowania prawne.
http://www.wspolnota.net.pl/viewtopic.php?t=3991
Nie jest potrzebna żadna specjalna wiedza w zakresie księgowości czy podatków.alex51 pisze:oraz zupełnym braku wiedzy na tematy księgowości, podatków i spraw technicznych dyskwalifikuje nas w tej kwestii.
Każdy, kto radzi sobie z własnym PIT-em nie będzie miał problemów z CIT 8.
I co to za księgowość: 4 wpłaty miesięcznie i prawie brak wydatków?
Problemem jest dogadanie się w innych sprawach: sprzątanie, przeglądy , ubezpieczenie. Ale może i do tego kiedyś właściciele dojrzeją.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |