Strona 1 z 1

instalacja odgromowa

: 11-03-2024, 11:28
autor: marcelproust
Witajcie,

na zebraniu naszej Wspólnoty [duża wspólnota], otrzymaliśmy rozliczenie wydatków za 2023 rok.
Zaskoczyła Nas kwota 21 000 zł za modernizację instalacji odgromowej.
Zażądaliśmy wyjaśnienia co składało się na tą kwotę, jednak Zarządca powiedział, że koszty były ryczałtowe i firma nie miała obowiązku wyszczególniania.
Po wizji lokalnej ustaliliśmy, że na dachu bloku, czteropiętrowy, jednoklatkowy, mały blok, umieszczono 3 odgromniki, natomiast pozostała część starej instalacji nie została zmieniona.

Kontaktowaliśmy się z Firmą, która wykonała zlecenie, aby oszacowała jakie prace wykonała, na piśmie, jednak takiego nie otrzymaliśmy.
Zadzwonił tylko przedstawiciel firmy i powiedział, że może takie pismo przygotować, jednak nie zrobił tego.

W 3 razy większym bloku mojej kuzynki również dokonano modernizacji instalacji. Na fakturze za usługę również napisano, tak jak w przypadku Naszym: usługa elektryczna, instalacja oraz pomiary: 3 400 zł.

Załączam zdjęcia Zlecenia oraz Oferty firmy, która wykonała prace.

Czy według Was te koszty są zawyżone? Czy wszystko jest fair?

Z poważaniem,

Marcel.

Re: instalacja odgromowa

: 12-03-2024, 21:20
autor: irenalo
A jakim prawem Wasz zarządca bez uchwały wydaje takie pieniądze?
Najpierw powinien być kosztorys, potem uchwała. Czy to dużo czy mało za ten zakres robót nie wiem. Trzeba by porównać ceny w mieście.

Re: instalacja odgromowa

: 12-03-2024, 22:27
autor: piotrusb
Trudno ocenić cenę nie znając wszystkich uwarunkowań i stanu faktycznego.

Przede wszystkim jednak takie prace remontowe powinny zostać zaakceptowane uchwałą wspólnoty, bo decyzja taka ewidentnie przekracza zakres zwykłego zarządu. Bez upoważnienia zawartego w takiej uchwale zarządca nie miał prawa podpisać umowy z wykonawcą.

Ponadto przy takiej kwocie należało zebrać przynajmniej kilka ofert do porównania.

Re: instalacja odgromowa

: 14-03-2024, 11:40
autor: marcelproust
piotrusb pisze:
12-03-2024, 22:27


Ponadto przy takiej kwocie należało zebrać przynajmniej kilka ofert do porównania.
No właśnie nie było nawet zapytania ofertowego na stronie internetowej Naszego Zarządcy.
Powiedziano nam tylko, że były 3 firmy, z których dwie zrezygnowały z jakichś powodów. Niemniej nie wiemy nadal jak te firmy się zgłosiły do Zarządcy.