Zaświadczenie do banku.
Zaświadczenie do banku.
Przepraszam będzie długo ale mimo to prosze o pomoc.
witam jeden z członków WM chce zlikwidować książeczkę mieszkaniową i zwrócił się z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego pokonanie przez właściciela książeczki mieszkaniowej wpłaty na fundusz remontowy kwoty należnej za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki pod warunkiem przeprowadzenia w okresie ostatnich 24 miesięcy przez WM remontu części wspólnych budynku przy udziale właściciela książeczki w kosztach przeprowadzonych remontów nieruchomości części wspólnej , co najmniej na poziomie dokonanej wpłaty.
w wytycznych banku dotyczących wypłaty tej kwoty doczytywałam się zapisu "że kwota wydatków WM poniesionych w okresie 24 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki na remont części wspólnych budynku, w którym znajduje się lokal mieszkalny, z tytułu posiadania którego powstał obowiązek świadczeń na fundusz remontowy -w części odpowiadającej udziałowi właściciela książeczki w kosztach remontów nieruchomości wspolnej, ustalonego uchwała WM jest co najmniej równa tej wpłacie".
roczne wpłaty członka na fundusz remontowy są na poziomie 1200zł. W latach 2013-2014 remont części wspólnej wyniósł 3074PLN. Przy czym w roku 2011 przeprowadziliśmy termomodernizację budynku na kwotę 502tyś zł (z czego 92 tyś wkład własny, 59 tyś premia termomodernizacyjna i 351 tyś kredyt bankowy zaciągnięty na ten cel na 10 lat).
Miesięczne wpłaty na fundusz remontowy 4730 zł z czego na spłatę kredytu idzie 3600zł. Czyli pieniądze są wydawane na bieżąco.
Dzwoniłam do banku z prośbą o wyjaśnienie czy na zaświadczeniu mogę ująć spłatę kredytu jako wydatek remontowy w roku 2013 i 2014, mimo ze remont przeprowadzony był faktycznie w roku 2011 ale niestety jedna Pani poinformował mnie że tak druga upierała sie że ma być remont i koniec. Szkoda mi właściciela książeczki, bo jeśli wpisze w zaświadczeniu tylko faktycznie przeprowadzony remont to nic nie dostanie . z drugiej strony boję się że jesli wpisze raty kredytu to bank może zaradzać dokumentów potwierdzających przeprowadzony remont.
Książeczka mieszkaniowa i kredyt bankowy są w tym samym baku.
Proszę o pomoc.
witam jeden z członków WM chce zlikwidować książeczkę mieszkaniową i zwrócił się z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego pokonanie przez właściciela książeczki mieszkaniowej wpłaty na fundusz remontowy kwoty należnej za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki pod warunkiem przeprowadzenia w okresie ostatnich 24 miesięcy przez WM remontu części wspólnych budynku przy udziale właściciela książeczki w kosztach przeprowadzonych remontów nieruchomości części wspólnej , co najmniej na poziomie dokonanej wpłaty.
w wytycznych banku dotyczących wypłaty tej kwoty doczytywałam się zapisu "że kwota wydatków WM poniesionych w okresie 24 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o likwidację książeczki na remont części wspólnych budynku, w którym znajduje się lokal mieszkalny, z tytułu posiadania którego powstał obowiązek świadczeń na fundusz remontowy -w części odpowiadającej udziałowi właściciela książeczki w kosztach remontów nieruchomości wspolnej, ustalonego uchwała WM jest co najmniej równa tej wpłacie".
roczne wpłaty członka na fundusz remontowy są na poziomie 1200zł. W latach 2013-2014 remont części wspólnej wyniósł 3074PLN. Przy czym w roku 2011 przeprowadziliśmy termomodernizację budynku na kwotę 502tyś zł (z czego 92 tyś wkład własny, 59 tyś premia termomodernizacyjna i 351 tyś kredyt bankowy zaciągnięty na ten cel na 10 lat).
Miesięczne wpłaty na fundusz remontowy 4730 zł z czego na spłatę kredytu idzie 3600zł. Czyli pieniądze są wydawane na bieżąco.
Dzwoniłam do banku z prośbą o wyjaśnienie czy na zaświadczeniu mogę ująć spłatę kredytu jako wydatek remontowy w roku 2013 i 2014, mimo ze remont przeprowadzony był faktycznie w roku 2011 ale niestety jedna Pani poinformował mnie że tak druga upierała sie że ma być remont i koniec. Szkoda mi właściciela książeczki, bo jeśli wpisze w zaświadczeniu tylko faktycznie przeprowadzony remont to nic nie dostanie . z drugiej strony boję się że jesli wpisze raty kredytu to bank może zaradzać dokumentów potwierdzających przeprowadzony remont.
Książeczka mieszkaniowa i kredyt bankowy są w tym samym baku.
Proszę o pomoc.
asiak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Zaświadczenie do banku.
Odpowiedź z dnia 5 marca 2012 r. podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra - na interpelację poselską nr 1698 w sprawie książeczki mieszkaniowej z prawem do premii gwarancyjnej (http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/Interp ... y=123F8FD4):
Sądząc z powyższego należałoby przyjąć, że spłata z FR kredytu zaciągniętego na termomodernizację powinna uprawniać do wypłaty premii z książeczki mieszkaniowej.Odnosząc się do pierwszej propozycji zawartej w interpelacji pani poseł, dotyczącej rozszerzenia zakresu prac remontowych uprawniających do premii gwarancyjnej o termoizolację budynków, pragnę poinformować, że prawo do ubiegania się o premię w związku z termomodernizacją budynku mają już więc zapewnioną właściciele książeczek posiadający stosowny tytuł prawny do lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym. Warunkiem ubiegania się o premię, na podstawie stosownego harmonogramu, będzie w tym przypadku poniesienie przez właściciela książeczki, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 12 (ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1115, z późn. zm.) - piotrusb), stosownych wydatków związanych z powiązaną z takim remontem wpłatą na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni mieszkaniowej.
Z mojego doświadczenia wynika, że różne osoby w różnych oddziałach PKO BP udzielają często odmiennych i bałamutnych informacji. Dlatego radziłbym Wam zasięgnąć informacji telefonicznej w I Oddziale PKO BP Warszawa, ul. Sienkiewicza 12/14, tel. 22 525 45 05, 525 49 76, 525 49 06. To jest oddział, który zajmuje się naliczaniem premii od książeczek mieszkaniowych i osoby tam pracujące mają najwięcej wiedzy i doświadczenia w tych kwestiach.asiak pisze:jedna Pani poinformował mnie że tak druga upierała sie że ma być remont i koniec
piotrusb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Odp.: Zaświadczenie do banku.
Dziękuje za odpowiedź. Jutro rano zadzwonię do tego oddziału.
asiak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |