Śmieci

Czyli ustalanie granic nieruchomości oraz zakres odpowiedzialności wspólnoty i właścicieli lokali.
Wiadomość
Autor
masaccio

Odp.: Śmieci

#25 Post autor: masaccio » 17-10-2007, 18:03

wiseman napisał/a:
Acha. Bardziej podoba mi sie system stosowany w Szwecji.
Tam chipermarkety sa odpowiedzialne za zbiorke i sortowanie opakowan po towarach ktore sprzedaja. I tak powinno byc i u nas.

w Polsce tez to prawo obowiązuje :[/b]
Ustawa z dnia 11 maja 2001 i. o opakowaniach i odpadaCh opakowaniowych' art. 15.
"Jednostki handlu detalicznego o powierzchni handlowej powyzej 2 000 m2 są obowiązane do prowdzenia na własny koszt selektywnej zbiórki odpadów opakowań po produktach w opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej, według rodzajów odpadów określonych w przepisach o odpadach ."
i jeśli mnie pamięc nie myli to jeszcze w innych przepisach też jest ten wymóg powtórzony

polecam artykul w Wikipedi o oszczedzaniu energii:
http://pl.wikibooks.org/wiki/Jak_%C5%BC ... %C4%99dnie



co do organizacji zbiórki to taki zapomniany przepis:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,rozdział 2 - Zadania gmin, art. 3. "[Gminy] organizują selektywną zbiórkę, segregację oraz magazynowanie o padów komunalnych, w tym odpadów niebezpiecznych, przydatnych do odzysku oraz współdziałają z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania tego rodzaju odpadami."

Mentalność można modyfikować - państwo doszło do wniosku że najlepiej przez ]:) przymus ekonomiczny (PODWYŻKA z 15 na 75 zl od tony) ]:)

W mojej ocenie problem nie tyle z mentalnością co brakiem możliwości redukcji obciążeń przez świadomą Selektywna Zbiórkę Odpadów na poziomie lokalu mieszkalnego/rodziny.

Jeśli z 1 tony rocznie tak naprawdę przy SZO wyrzucam do pojemników 25% a resztę wywożę do hipermarketów, na pkty skupu itp
to dlaczego do jasnej cholery dalej mam płacić za wywóz tony/rok ???

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

owner
.
.
Posty: 6179
Rejestracja: 28-12-2006, 21:22

Odp.: Śmieci

#26 Post autor: owner » 17-10-2007, 20:22

masaccio pisze:co do organizacji zbiórki to taki zapomniany przepis:
Ten przepis jest słusznie zapomniany, bo nie ma go w ustawie. Poniżej przytaczam pełną treść art. 3:

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity) Dz.U. z 2005 r. nr 236, poz. 2008

Rozdział 2 Zadania gmin
Art. 3. 1. Utrzymanie czystości i porządku w gminach należy do obowiązkowych zadań własnych gminy.

2. Gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności:
1) tworzą warunki do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy lub zapewniają wykonanie tych prac przez tworzenie odpowiednich jednostek organizacyjnych;
2) zapewniają budowę, utrzymanie i eksploatację własnych lub wspólnych z innymi gminami:
a) (uchylona),
b) stacji zlewnych, w przypadku gdy podłączenie wszystkich nieruchomości do sieci kanalizacyjnej jest niemożliwe lub powoduje nadmierne koszty,
c) instalacji i urządzeń do zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok zwierzęcych lub ich części,
d) szaletów publicznych;
3) zapobiegają zanieczyszczaniu ulic, placów i terenów otwartych, w szczególności przez: zbieranie i pozbywanie się, z zastrzeżeniem art. 5 ust. 4, błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości oraz odpadów zgromadzonych w przeznaczonych do tego celu urządzeniach ustawionych na chodniku;
4) określają wymagania wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych;
5) organizują ochronę przed bezdomnymi zwierzętami na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
6) (uchylony);
6a) udostępniają mieszkańcom na stronie internetowej oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informację o znajdujących się na terenie gminy zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495), zawierającą:
a) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres zbierającego zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
b) adresy punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w tym punktów sprzedaży sprzętu elektrycznego i elektronicznego;
7) (skreślony);
8/ zapewniają zbieranie, transport i unieszkodliwianie zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałają z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie;
9) znakują obszary dotknięte lub zagrożone chorobą zakaźną zwierząt.

3. Gminy prowadzą ewidencję:
1) zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
2) przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
3) umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.


W innych przepisach ustawy również nie ma mowy o tym, że gmina ma obowiązek prowadzić selektywną zbiórkę odpadów.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

masaccio

Odp.: Śmieci

#27 Post autor: masaccio » 17-10-2007, 20:47

hehe
owner pisze:
masaccio pisze:co do organizacji zbiórki to taki zapomniany przepis:
Ten przepis jest słusznie zapomniany, bo nie ma go w ustawie. Poniżej przytaczam pełną treść art. 3:

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity) Dz.U. z 2005 r. nr 236, poz. 2008

Rozdział 2 Zadania gmin
Art. 3. 1. Utrzymanie czystości i porządku w gminach należy do obowiązkowych zadań własnych gminy.
tak to jest kiedy się wierzy że tekst jednolity jest jedynym słusznym a zapomina o nowelizacji

vide ustawa z dnia 29 lipca 2005r o zmianie ustawy o odpadach dodany rozdział 3A i m.in art 16a: http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 1458Lj.pdf
"Rozdział 3a
Zadania samorządu terytorialnego w zakresie gospodarki
odpadami komunalnymi
Art. 16a. Do obowiązkowych zadań własnych gmin w zakresie gospodarki
odpadami komunalnymi należy:
1) zapewnianie objęcia wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym
systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych,
2) zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego
zbierania i odbierania odpadów komunalnych, aby było możliwe:
a) ograniczenie składowania odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji,
b) wydzielanie odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych,
c) osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu odpadów
opakowaniowych,
3) zapewnianie budowy, utrzymania i eksploatacji własnych lub
wspólnych z innymi gminami lub przedsiębiorcami instalacji i
urządzeń do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, albo
zapewnienie warunków do budowy, utrzymania i eksploatacji
instalacji i urządzeń do odzysku i unieszkodliwiania odpadów
komunalnych przez przedsiębiorców,
4) zapewnianie warunków ograniczenia masy odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji kierowanych do składowania:
a) do dnia 31 grudnia 2010 r. - do nie więcej niż 75% wagowo
całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
b) do dnia 31 grudnia 2013 r. - do nie więcej niż 50% wagowo
całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
c) do dnia 31 grudnia 2020 r. - do nie więcej niż 35% wagowo
całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.
Art. 16b. Do obowiązkowych zadań własnych województwa w zakresie
gospodarki odpadami komunalnymi należy zapewnianie budowy,
utrzymania i eksploatacji instalacji i urządzeń do odzysku i
unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych wydzielonych z odpadów
komunalnych.";
faktycznie błędnie podałem poprzednią treść ustawy
nowelizacja jest ogromna - mam nadzieje ze doczekamy sie nowego tekstu jednolitego

[ Dodano: Czw 29 Lis, 2007 ]
"Zapłacimy drożej za wywóz śmieci
Prezydent Radomia musi podnieść ceny o 2 zł od osoby, bo obliguje go ustawa. Ale o ile ponad ministerialny nakaz opłaty podniosą przewoźnicy, nie wiadomo. Niektórzy zapowiadają podwyżki o 50 proc. Nad wnioskiem prezydenta Radomia o podwyżce opłat za przyjęcie odpadów dyskutowali w czwartek radni z komisji budżetowej. Prezydent tłumaczy podwyżkę rozporządzeniem Rady Ministrów, które jest z kolei konsekwencją zapisów traktatu akcesyjnego z Unią Europejską. Od stycznia 2008 r. muszą wzrosnąć opłaty za korzystanie ze środowiska. Opłata, zwana marszałkowską, która jest tylko jednym z elementów wchodzących w skład ceny, jaką płacimy za odbiór śmieci, jest różna dla różnego rodzaju odpadów. Aż o 400 proc. wzrośnie cena odbioru odpadów niesegregowanych komunalnych, czyli takich, których mieszkańcy produkują najwięcej. Jak wstępnie wyliczył wydział ochrony środowiska Urzędu Miejskiego w Radomiu, oznacza to, że od stycznia powinniśmy zapłacić 2 zł więcej od osoby miesięcznie za odbiór śmieci. Problem w tym, że nie wiadomo, jak zachowają się przewoźnicy, którzy będą płacić więcej za oddanie odpadów na składowisko. Do tej pory płacili za tonę niesegregowanych odpadów komunalnych 94 zł, po podwyżce cena sięgnie 167 zł. - Rada może uchwałą ustalić maksymalną górną stawkę za odbiór śmieci. W ten sposób ustrzeżemy mieszkańców przed nadmiernymi podwyżkami - informowała Grażyna Krugły, dyrektorka wydziału ochrony środowiska. Radni pytali też, czy możliwe jest wprowadzenie wyższych opłat za odbiór śmieci spoza gminy Radom. - Miasto ponosi koszty budowy zakładu utylizacji odpadów komunalnych, inne gminy nie, a opłaty za nasze śmieci i te odbierane spoza Radomia są takie same. To trzeba zmienić - mówił Jan Rejczak (klub PiS) i złożył wniosek od prezydenta o wprowadzenie zróżnicowania cenowego ze względu na miejsce pochodzenia odpadów. Wniosek komisja przyjęła, podobnie jak i pozytywnie zaopiniowała zarządzenie prezydenta o podwyżce.
Źródło: Gazeta Wyborcza 2007-11-16"
" PRAWO | OCHRONA ŚRODOWISKA | Gospodarka odpadami komunalnymi
Wywóz śmieci będzie droższy niż recykling

ZMIANA PRAWA - Od 2008 roku składowanie śmieci będzie droższe niż recykling. Ma to przyczynić się do wymuszenia segregowania śmieci i ograniczenia składowania odpadów, czego oczekuje Unia Europejska.

Od nowego roku więcej zapłacimy za wywóz odpadów z gospodarstw domowych. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (Dz.U. z 2007 r. nr 106, poz. 723) będą wyższe stawki za składowanie odpadów komunalnych. Za tonę śmieci z gospodarstw domowych, które trafią na wysypisko, firmy wywozowe będą płacić 75 zł, a nie 15 zł - jak to jest obecnie. Podwyższone stawki mają wymusić na firmach odbierających odpady komunalne od mieszkańców gmin kierowanie śmieci do segregacji i ich recyklingu.

Ministerstwo Środowiska, jeszcze przed zmianą rządu, przygotowało projekt nowelizacji ustawy o odpadach. Zakłada on m.in. przegląd istniejących wysypisk i zamknięcie tych, które nie spełniają współczesnych wymagań. Maciej Nowicki, nowy minister środowiska zapowiedział, że uregulowanie gospodarki odpadami będzie jednym z jego priorytetów. Ma zatem już gotowy projekt, ale pozostaje otwarte pytanie, czy skorzysta z tego dorobku.

Wsparcie recyklingu

Jedną z propozycji jest możliwość odmowy wydania zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej wyłącznie na odbieraniu odpadów komunalnych. Ma to być instrument dla gmin, które będą mogły udzielać zezwoleń tym przedsiębiorcom, którzy zapewnią nie tylko transport odpadów, ale i ich przetwarzanie. Zdaniem resortu ma to być dodatkowy element ograniczający ilość śmieci kierowanych na wysypiska.

- Mam wątpliwości co do możliwości odmówienia wydania zezwolenia na prowadzenie działalności, jeżeli dotyczy ona wyłącznie odbierania odpadów komunalnych. Powinno iść się właśnie w kierunku umożliwienia działania różnym firmom - uważa Krzysztof Kanton, radca prawny w kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. Jego zdaniem taka praktyka być może zapewni większą kontrolę nad odpadami, ale z drugiej strony ogranicza prowadzenie działalności gospodarczej.

Mirella Lechna, radca prawny z kancelarii Wardyński i Wspólnicy uważa, że mniejsze firmy lepiej rozumieją potrzeby mieszkańców, a nic nie stoi na przeszkodzie, by współpracowały one z przedsiębiorcami zapewniającymi przetwarzanie odpadów.

Jednak procedury ograniczające ilość śmieci na składowiskach są konieczne, by uniknąć unijnych kar. Według Krajowej Izby Gospodarki Odpadami obecnie 98 proc. odpadów trafia na wysypiska, a tylko 2 proc. jest przetwarzanych. Tymczasem UE wymaga, by do 2010 roku odpadów trafiających na składowiska było nie więcej niż 75 proc.

Ceny wzrosną

Do tej pory kierowanie śmieci na wysypiska było najtańsze. Jednak przy nowych stawkach od 2008 roku składowanie śmieci będzie droższe niż recykling. Dlatego, zdaniem Mirelli Lechny, radcy prawnego z kancelarii Wardyński i Wspólnicy, mieszkańcy gmin zapłacą więcej niż dotychczas za odbiór śmieci z ich domów, ale nie będzie to aż tak bardzo odczuwalne, jeśli większa część śmieci zacznie trafiać do zakładów przetwarzania zamiast na wysypiska. Problem zauważają przedsiębiorcy, którzy podkreślają, że w Polsce nie ma co robić z przetworzonym odpadem, który może być powtórnie wykorzystany jako surowiec.

- Podniesiono opłatę marszałkowską za składowanie odpadów i w konsekwencji właściciele gospodarstw domowych będą więcej płacić za wywóz śmieci. Tak się składa, że firmy, które zajmują się gospodarką odpadami, chciałyby unieszkodliwiać śmieci lub wykorzystywać je ponownie. W Polsce nie ma jednak kompleksowego programu postępowania z takimi odpadami - mówi Tomasz Uciński, prezes Krajowej Izby Gospodarki Odpadami. Wyjaśnia, że przedsiębiorca musi mieć rynek, który odbierze metale czy makulaturę. W Polsce nie ma jednak takiego rynku.

Prezes KIGO zaznacza, że trzeba uregulować cały system gospodarki odpadami, a nie tylko pewną część, gdyż w przeciwnym razie nic się nie zmieni.

- Przykładowo odpady biodegradalne po przekompostowaniu mogą być nawozem. W UE wykorzystuje się je na przykład pod zieleń miejską. W Polsce niestety kompost musi spełniać normy nawozu organicznego. Jeżeli nie spełnia tak wysokich norm, to dalej jest traktowany jak odpad - zaznacza Tomasz Uciński.

Trzeba uregulować system

Bolesław Maksymowicz z Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Ekologii Miast w Łodzi również wskazuje na potrzebę bardziej kompleksowego przygotowywania zmian. Zaznacza, że w projekcie ustawy o odpadach próbuje przerzucić się ciężar odpowiedzialności selektywnego postępowania z odpadami z przedsiębiorców na gminy. Zaznacza, że pozostały przepisy, które i tak wskazują, że za brak selektywnego odbierania odpadów dalej odpowiadają przedsiębiorcy.

- W dodatku jeżeli zarządzanie gospodarką odpadami chce się oddać gminom, to trzeba określić, w jaki sposób i na jakiej podstawie mają one wykonywać swoje obowiązki. W ustawie o samorządzie gminnym określono, jakie zadania gminy mogą zlecać firmom. Bez odesłania do tej ustawy gmina nie ma podstawy i pieniędzy do zlecania zadań użyteczności publicznej przedsiębiorcom zajmującym się odpadami - mówi Bolesław Maksymowicz.

Surowe kary

Istotną propozycją w projekcie nowelizacji ustawy o odpadach jest zaostrzenie kar dla przedsiębiorców za postępowanie niezgodne z przepisami lub praktyki sprzeczne ze wskazaniami w wydanych im zezwoleniach. Obecnie za nieprawidłowe działania w zakresie gospodarowania odpadami grozi grzywna w wysokości 5 tys. zł lub areszt. W projekcie proponuje się, by wprowadzić administracyjne kary w wysokości od 5 tys. do 500 tys. zł. Ich wysokość będzie zależała od szkodliwości czynu. Kary miałby nakładać wojewódzki inspektor ochrony środowiska lub marszałek województwa.

- Wydaje się, że taki sposób karania działań niepożądanych, z uwagi na dotkliwość finansową, będzie skuteczniejszym środkiem dyscyplinowania posiadaczy odpadów - uważa Mirella Lechna.

Krzysztof Kanton wskazuje, że oprócz sankcji finansowych przedsiębiorcy mogą się spotkać z jeszcze innym rodzajem kary.

- Projekt wprowadza możliwość wstrzymania działalności z urzędu, gdy będzie ona prowadzona niezgodnie z przepisami ustawy lub niezgodnie z wydanym zezwoleniem - podkreśla.

ŁUKASZ KULIGOWSKI

lukasz.kuligowski@infor.pl"
http://www.gazetaprawna.pl/?action=show ... .1.0.1.htm
"
Według propozycji samorządu w przyszłym roku mają wzrosnąć stawki: za wywóz śmieci, wodę, ścieki, bilety komunikacji miejskiej i za psa.

Największa przyszłoroczna podwyżka dotknie wywozu śmieci. Lepiej segregować odpady, bo wtedy zamiast 56 za m sześc. zapłacimy 45 złotych / Fot. Paweł Kędzia

O podwyżce za odbiór odpadów pisaliśmy niedawno. Przypomnijmy, że w całym kraju wzrasta opłata za składowanie odpadów z 15 zł do 75 złotych. - To podwyżka o ponad 370 proc. - przyznaje Janusz Posłuszny, prezes Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Brodnicy. - Chodzi o to, żeby zmusić ludzi do segregowania odpadów. Dotychczas firmom bardziej się opłacało wrzucać wszystko do jednego „dołka” niż wywozić odpady do spalarni czy prowadzić selektywną zbiórkę - tłumaczy Tadeusz Kuroś, rzecznik Rady Miejskiej.

Ekologia odbije się na portfelach mieszkańców. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej zaproponowało miastu 45 zł za m sześc. dla prowadzących selektywną zbiórkę odpadów i 56 zł dla pozostałych. W przypadku czteroosobowej rodziny za obsługę jednego pojemnika podwyżka wyniesie 1,60 zł.

- Według propozycji PGK koszt wywozu i unieszkodliwiania odpadów za jedną osobę mieszkającą w domu jednorodzinnym na miesiąc wynosić ma 6,02 zł brutto. Podwyżka wynosić będzie więc około 37 proc. w stosunku do cen obowiązujących obecnie - przekonuje Zdzisława Marciniak, pełnomocnik miasta do spraw informacji. Jednak w przypadku nieprowadzenia selektywnej zbiórki, to podwyżka sięgnie 50 procent.

Radni zajmą się również propozycją podwyżek cen wody i ścieków. Obecnie mieszkańcy płacą netto 1,65 zł za m sześc. wody i 2,43 zł za ścieki. - Podwyżka wyniesie trzy grosze na wodzie i 47 groszy na ściekach - mówi Tadeusz Kuroś.

W przyszłym roku prawdopodobnie droższe będą bilety komunikacji miejskiej. PGK zaokrągli cenę z 1,90 zł na 2 złote. Jednym z powodów są straty generowane w tej sferze działalności PGK.

Największe kontrowersje budzi opłata za psa. Rząd znosi obowiązkowy podatek i zostawia wolną rękę samorządom, które mogą, ale nie muszą, wprowadzić opłaty zastępcze. Brodnica nie dość, że utrzyma opłatę, to chce jeszcze ją podnieść! Do obecnej stawki podstawowej 36 zł samorząd proponuje dołożyć jeszcze 12 złotych. Tym samym właściciele zapłaciliby 48 zł, a emeryci i renciści 24 złote.

- Koń by się uśmiał - wyśmiewa Marek Hildebrandt. - Będę wnioskował o rezygnację z tej opłaty, co czyni obecnie wiele samorządów - przekonuje.

- Stajemy się bardzo drogim miastem do życia. Nie mam tu na myśli tylko podatków. Jak wyliczyli eksperci z Poznania, którzy gościli niedawno w Brodnicy, to minuta postoju w korku kosztuje nas wszystkich trzy miliony złotych rocznie. Mieszkańcy stoją przeciętnie dziesięć-piętnaście minut, to nawet czterdzieści pięć milionów - obrazuje samorządowiec.

W połączeniu z ogólnopolskimi podwyżkami, m.in. planowaną cen energii elektrycznej czy cen codziennych produktów: mleka, chleba, serów, to przyszły rok bardzo uderzy brodniczan po kieszeni." Paweł Kędzia, Poniedziałek, 12 Listopada 2007
http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/ ... IdTag=1344
Wrocław - domy jednorodzinne
"Siedem kubłów przed domem?

Od dziś we Wrocławiu obowiązkowo musimy segregować odpady – będzie więc bardziej ekologicznie, ale też drożej.

Na szczęście uchwała radnych nie nakazuje instalacji siedmiu pojemników w kuchniach właścicieli mieszkań...

Uchwała rady miejskiej przewiduje segregowanie aż siedmiu kategorii odpadów; na każde z nich przeznaczony jest pojemnik innego koloru. I tak - szkło zwykłe musimy składować w kubłach białych, szkło kolorowe - w zielonych, makulaturę - w niebieskich, tworzywa sztuczne - w żółtych, odpady ulegające biodegradacji - w brązowych, odpady niebezpieczne dla środowiska - w czerwonych, a pozostałe śmieci - w czarnych.

Uchwała dotyczy właścicieli domków jednorodzinnych. Teoretycznie więc, przed każdym z nich powinno stać siedem kolorowych pojemników, po 100 litrów pojemności każdy. Teoretycznie, ponieważ takiego absurdu możemy uniknąć. Wystarczy podpisać umowę na odbiór śmieci z firmą, która sama odstawi je do sortowni. Wówczas do obowiązków domowników należeć będzie jedynie oddzielanie odpadów pochodzenia organicznego od pozostałych. Będą musieli również posiadać umowę z firmą odbierającą śmieci, bo tylko w ten sposób wytłumaczą się kontrolerom Zarządu Gospodarki Odpadami z braku siedmiu kubłów na posesji...

Z ekologicznymi zmianami we Wrocławiu wiąże się oczywiście wzrost cen wywozu śmieci. WPO Alba szacuje, że w związku z obowiązkiem sortowania, do 2009 roku usługi firmy podrożeją dwukrotnie."
http://www.e-lama.pl/artykul.php5?id=2424&page=0&NK=7


[ Dodano: Wto 26 Sie, 2008 ]
czy ktoś pomoże w przygotowaniu sprawy karnej w stosunku do "ojców" miasta którzy pomimo ustawowego obowiązku zapewnienia organizacji SZO (selektywnej zbiorki odpadow) maja ten smierdzacy problem w d...ie
???

chcesz oszczędzać - zgniataj PET-y !!! ich objętość zapełnia kubły, opróżnia kieszenie członków WM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06-10-2008, 00:40 przez masaccio, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

owner
.
.
Posty: 6179
Rejestracja: 28-12-2006, 21:22

Odp.: Śmieci

#28 Post autor: owner » 27-08-2008, 10:17

masaccio pisze:czy ktoś pomoże w przygotowaniu sprawy karnej w stosunku do "ojców" miasta którzy pomimo ustawowego obowiązku zapewnienia organizacji SZO (selektywnej zbiorki odpadow) maja ten smierdzacy problem w d...ie
???
Skąd wniosek, że niewywiązanie się z tego obowiązku grozi odpowiedzialnością karną?
Ja znam tylko jedną sankcję: opłatę sankcyjną w wysokości od 40 tysięcy do 200 tysięcy złotych, którą na gminę nakłada wojewódzki inspektor ochrony środowiska. Podstawa prawna: art. 79a.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2007 r. nr 39, poz. 251 tekst jednolity z późn. zmianami).
masaccio za Gazetą Prawną pisze:Od 2008 roku składowanie śmieci będzie droższe niż recykling. Ma to przyczynić się do wymuszenia segregowania śmieci i ograniczenia składowania odpadów, czego oczekuje Unia Europejska.
Piękne założenia, ale póki co efektem wzrostu opłat za składowanie jest masowa wywózka śmieci do lasów, rowów, na łąki i gdzie popadnie.
Jest źle, a będzie jeszcze gorzej z powodu bubla prawnego (nacisku lobby?), o czym niedawno pisała Rzeczpospolita:

Będzie można bezkarnie wywozić śmieci do lasu
http://www.rp.pl/artykul/163441,174117_ ... _lasu.html

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

masaccio

Odp.: Śmieci

#29 Post autor: masaccio » 30-09-2008, 23:32

czy ktos ma juz jakies informacje nt kolejnych podwyzek z tytulu wywozu smieci w 2009
???

zupełna żenada:
Odpowiedz:
ALBA Chorzów
____________________________________________________________

W związku z Pani/Pana pytaniem skierowanym dn. 2008-09-26 do PTS ALBA Sp. z o.o. przesyłamy odpowiedź.

Temat pytania:
SZO wlasny pojemnik 2,5m3

Odpowiedź:
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na Państwa zapytanie informujemy, że PTS ALBA Sp. z o.o. nie prowadzi na terenie Chorzowa selektywnej zbiórki odpadów. Wszystkie odpady
komunalne kierowane są na naszą sortownię zlokalizowaną przy ul. Brzezińskiej w Chorzowie.

Z poważaniem

Anna Stempin
PTS ALBA Sp. z o.o.

Z poważaniem
PTS ALBA Sp. z o.o.
Upust frustracji i czy zostaje coś więcej (?!)
Szanowny Panie,
dla wlascicieli nieruchomosci jednorodzinnych prowadzicie Panstwo tego typu usluge:
vide http://www.chorzow.alba.com.pl/oferta/s ... orka4.html
Chce mnie Pan przekonac ze to tzw "pusty" marketing
vide Panstwa strona główna - oferta dla spółdzielni i Wspólnot i zalacznik ???

Wlasciciele i lotatorzy nieruchomosci chca Wam dostarczac smieci wg zasad SZO (Selektywnej Zbiorki Odpadow)
Rozumiem ze wykorzystanie tej substancji wg zasad recyklingu i ekonorm UE jest dla Panstwa ekonomicznie niekorzystne?
Łatwiej jest kasowac 75PLN za tone i czerpac pożytki z sortowania śmieci bezpośrednio w ramach przedsiebiorstwa?

"Kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo, ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie ostatnia ryba, odkryjemy, że nie można jeść pieniędzy."
Polecam lekture: http://www.greenpeace.pl/segreguj_smieci/poco.html
i co z tym robić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

masaccio

Odp.: Śmieci

#30 Post autor: masaccio » 20-05-2009, 11:28

obecny rząd ma zamiar wg TVN-CNBC ma zamiar nowelizowac ustawe o odpadach - calosc obowiazkow przerzucic na samorzady a te obciaza kosztami mieszkancow.

Organizacja SZO jest fikcja akcje kwartalne jak w Chorzowie dotycza wielkich gabarytow i odpadow niebezpiecznych a nie codziennych odpadow komunalnych (80% plastik)

Link:
BBcode:
HTML:
Schowaj odnośniki
Pokaż odnośniki do wpisu

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Nieruchomość wspólna”