Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Re: Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Zarząd działa wirtualnie, tj. w chmurze na dysku w archiwum wspólnoty wrzucili tylko to co jest dla nich wygodne. Brak jest prawie wszystkich dowodów które są kluczowe w wytoczonej sprawie. Brak jest uchwał z załącznikami, protokółów z odbytych zebrań, faktur, paragonów za płatności wykonane gotówką itd.
Na maile z prośbą o dostarczenie kopii dokumentów, które protokółem przekazania zarządu WM otrzymali nie odpowiadają.
Zebranie roczne zostało odwołane. Przysłane na maila trzy uchwały do głosowania indywidualnego (nr 1/2022 sprawozdanie, nr 2/2022 absolutorium, nr 3/2022 plan gospodarczy) nie do przyjęcia z wielu względów ( o tym później). Mimo wezwania nie dostarczyli podjętych uchwał z 2022 r. z wykazaniem oddanych na nie głosów przez poszczególnych właścicieli.
Chłodnia wraz z agregatami zasilającymi ją już działa, uchwała w tej sprawie którą rzekomo głosowano (miała nr 1/2022). Uchwały podjętej w tym przedmiocie też mi nikt nie dostarczył. Nikt nie zwrócił się do mnie o zgodę na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane wymaganą ustawą Prawo budowlane.
Co do wystawiania faktur, zgadzam się, ale bez f-ry było o połowę taniej i wszystkim właścicielom się to podobało.
Lista wykonanych konserwacji (data, przez kogo wykonana i co robiono) jest i wartość ich wykonania przy zleceniu firmom zewnętrznym byłaby 3x wyższa.
Deklaracje CIT też sami składaliśmy i tam przecież niczego nie ma. Jest tylko przychód – koszty = dochód i podatek 0.
Co do wynagrodzenia to wolałbym termin zwrot kosztów i tak ustaliliśmy na początku ze wszystkimi właścicielami, bo mogliśmy ustalić wynagrodzenie, ale wtedy ktoś musiałby nam rozliczać PIT, i to już żadnemu właścicielowi się nie podobało, więc po konsultacjach z Urzędem Skarbowym zostaliśmy przy tym, że będzie to zwrot kosztów.
Zgadzam się, że gdybyśmy nie robili tego co robiliśmy to koszt zarządu byłby o 1,50 zł wyższy, ale cóż wychodzi na to że wyszliśmy na „ użytecznych idiotów”.
Na maile z prośbą o dostarczenie kopii dokumentów, które protokółem przekazania zarządu WM otrzymali nie odpowiadają.
Zebranie roczne zostało odwołane. Przysłane na maila trzy uchwały do głosowania indywidualnego (nr 1/2022 sprawozdanie, nr 2/2022 absolutorium, nr 3/2022 plan gospodarczy) nie do przyjęcia z wielu względów ( o tym później). Mimo wezwania nie dostarczyli podjętych uchwał z 2022 r. z wykazaniem oddanych na nie głosów przez poszczególnych właścicieli.
Chłodnia wraz z agregatami zasilającymi ją już działa, uchwała w tej sprawie którą rzekomo głosowano (miała nr 1/2022). Uchwały podjętej w tym przedmiocie też mi nikt nie dostarczył. Nikt nie zwrócił się do mnie o zgodę na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane wymaganą ustawą Prawo budowlane.
Co do wystawiania faktur, zgadzam się, ale bez f-ry było o połowę taniej i wszystkim właścicielom się to podobało.
Lista wykonanych konserwacji (data, przez kogo wykonana i co robiono) jest i wartość ich wykonania przy zleceniu firmom zewnętrznym byłaby 3x wyższa.
Deklaracje CIT też sami składaliśmy i tam przecież niczego nie ma. Jest tylko przychód – koszty = dochód i podatek 0.
Co do wynagrodzenia to wolałbym termin zwrot kosztów i tak ustaliliśmy na początku ze wszystkimi właścicielami, bo mogliśmy ustalić wynagrodzenie, ale wtedy ktoś musiałby nam rozliczać PIT, i to już żadnemu właścicielowi się nie podobało, więc po konsultacjach z Urzędem Skarbowym zostaliśmy przy tym, że będzie to zwrot kosztów.
Zgadzam się, że gdybyśmy nie robili tego co robiliśmy to koszt zarządu byłby o 1,50 zł wyższy, ale cóż wychodzi na to że wyszliśmy na „ użytecznych idiotów”.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Cit świadczy o tym, że osoba, która prowadziła finanse, pracowała i w ramach wynagrodzenia dokonywała jakis czynnosci.
Jeśli jest duża wspólnota tzn piwtzej 3 lokali, to zarząd na podstawie uchwały składa oświadczenie o prawie dyspowania na cele budowlane.
Ale zarząd nie dostarczył Wam uchwały i uniemożliwił zaskarżenie.
Zatem pozostaje Wam tylko sąd.
Wystąpić do sądu o wydanie dokumentów.
I zaskarżyć niekorzystną dla ogółu uchwałę.
Niekorzystną, bo oddaliście za darmo dobry kawał gruntu.
Trzeba się postawic, bo będą robić, co chcą. A Wy za to zapłacicie,
Jeśli jest duża wspólnota tzn piwtzej 3 lokali, to zarząd na podstawie uchwały składa oświadczenie o prawie dyspowania na cele budowlane.
Ale zarząd nie dostarczył Wam uchwały i uniemożliwił zaskarżenie.
Zatem pozostaje Wam tylko sąd.
Wystąpić do sądu o wydanie dokumentów.
I zaskarżyć niekorzystną dla ogółu uchwałę.
Niekorzystną, bo oddaliście za darmo dobry kawał gruntu.
Trzeba się postawic, bo będą robić, co chcą. A Wy za to zapłacicie,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Jeśli ta budowa wymagała pozwolenia lub zgłoszenia, to musieli złożyć oświadczenie o prawie dysponowania i dołączyć uchwałę. Masz interes prawny i możesz od urzędu zażądać kopii uchwały. Jak Ci urząd wyda, to możesz ją zaskarżyć. Będzie krócej niż występowania do sądu.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Oprócz konserwacji były jeszcze koszty zarzadzania i administracji, i tutaj też będą problemy bo wspólnota była stroną w wielu sprawach m in. PINB, WINB, Sądy wydziały cywilne , karne, itp. uczestniczyliśmy we wszystkich postępowaniach reprezentując Wspólnotę, sami pisaliśmy pisma procesowe, czytaliśmy akta, zaskarżaliśmy decyzje administracyjne niekorzystne dla nas i to co było możliwe wygrywaliśmy. Z uwagi na to, że czynności te wykraczały poza obowiązki administratora i zarządu, za część z tych wykonanych czynności pobierany był zwrot kosztów w symbolicznej wys. np. odwołanie od decyzji WAiB do Wojewody + czytanie akt 200 zł zażalenie do SR + udział w sprawie 150 zł, sprawa karna gromadzenie dowodów i dostarczenie do akt, zeznania na policji i w prokuraturze, stawiennictwo w sądzie 500 zł. Było też parę konsultacji prawnych w bardziej skomplikowanych sprawach po 200 zł (bez paragonu). Każdy prawnik powie że to jest jak za darmo, ale jak to udowodnić?
Budowa wymagała zgłoszenia, ale raczej nie zgłosili do PINB-u, przedzwonię i ustalę co w trawie piszczy.
Odnośnie Cit-u, czyli mam rozumieć że składanie deklaracji jest dowodem na to że się wykonywało prace na rzecz Wspólnoty i zasadne było pobieranie z rachunku bankowego Wspólnoty środków i przeznaczanie ich na pokrywanie kosztów zarządu i administrowania.
Budowa wymagała zgłoszenia, ale raczej nie zgłosili do PINB-u, przedzwonię i ustalę co w trawie piszczy.
Odnośnie Cit-u, czyli mam rozumieć że składanie deklaracji jest dowodem na to że się wykonywało prace na rzecz Wspólnoty i zasadne było pobieranie z rachunku bankowego Wspólnoty środków i przeznaczanie ich na pokrywanie kosztów zarządu i administrowania.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Z Cit, tak o to chodzi. To co opisałeś też. To są dowody na to, że zarząd pracował. I że wynagrodzenie było nie tylko adekwatne ale też zaniżone w stosunku do wykonanej pracy.
Jeśli nie zgłosili, to trzeba zawiadomić nadzór budowlany. Lepiej się wybrać i złożyć pismo o wydanie kopii dokumentów.
Jeśli nie zgłosili, to trzeba zawiadomić nadzór budowlany. Lepiej się wybrać i złożyć pismo o wydanie kopii dokumentów.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
Re: Zarząd właścicielski i rozliczenia za ponoszone własne koszty członków udzielających się w zarządzie.
Panowie mam prośbę o podpowiedź, bo nie mam żadnej koncepcji.
Od trzech tygodni w naszej kamienicy przestały działać domofony, a nowy zarząd mimo monitów nie naprawia usterki, nie odpisuje na maile, nie zapewnił możliwości swobodnego wejścia do budynku i mieszkań właścicieli osobom z zewnątrz i przede wszystkim nie mogą wejść do budynku osoby dostarczające pocztę i przesyłki kurierskie. Czy jest jakiś skuteczny sposób by to towarzystwo zmotywować do wykonywania swoich obowiązków?
Od trzech tygodni w naszej kamienicy przestały działać domofony, a nowy zarząd mimo monitów nie naprawia usterki, nie odpisuje na maile, nie zapewnił możliwości swobodnego wejścia do budynku i mieszkań właścicieli osobom z zewnątrz i przede wszystkim nie mogą wejść do budynku osoby dostarczające pocztę i przesyłki kurierskie. Czy jest jakiś skuteczny sposób by to towarzystwo zmotywować do wykonywania swoich obowiązków?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Schowaj odnośniki |
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Zmiana zarządu powierzonego na właścicielski notarialnie?
autor: andrev87 » 19-03-2023, 23:09 » w Dokumentacja wspólnoty i zmiana zarządzającego - 15 Odpowiedzi
- 2381 Odsłony
-
Ostatni post autor: irenalo
23-05-2023, 10:19
-
-
-
Zasady rozliczeń ciepła, gdy część lokali ma własne ogrzewanie
autor: piotrusb » 17-05-2023, 10:37 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 0 Odpowiedzi
- 297 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
17-05-2023, 10:37
-
-
-
Niuanse zrzeczenie się członkostwa w zarządzie
autor: piotrusb » 11-06-2021, 13:27 » w Orzecznictwo sądów powszechnych - 4 Odpowiedzi
- 752 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
14-11-2021, 19:45
-
-
- 4 Odpowiedzi
- 1164 Odsłony
-
Ostatni post autor: Resal
09-08-2021, 10:48
-
- 1 Odpowiedzi
- 717 Odsłony
-
Ostatni post autor: piotrusb
03-12-2021, 20:20